Mallorca a második nap

free birds mallorca

Hát az első bejegyzés nem lett túl rózsás, ahogyan az első napunk sem volt a legjobb Mallorcán, de jobb lesz ígérem.

Joggal kérdezhetitek, hogy mi köze ennek az egész sztorinak a parfümökhöz vagy a mediterrán életérzéshez.

Mivel mi rengeteget utazunk főként a munka miatt ( nemzetközi rendezvények )  és a téli hónapokat rendszerint valami meleg helyen töltjük mert Májustól, Decemberig  szabadnap nélkül dolgozunk és szeretnénk egy pár hónapot csak a gyerekekkel és együtt tölteni ( természetesen itt is dolgozunk de inkább a gép előtt ) . Parfümöket pedig csak saját szórakoztatásunkra kezdtünk el gyűjteni  és csak szembejött ez az üzleti lehetőség . Így közvetlenül kapcsolódik a parfüm az utazásainkhoz , az életünk pedig a mediterrán életérzéshez legyen az egy rossz vagy jó nap 🙂 .

Második nap :

Ébredés után, kiadós reggeli a szállodában.Erre a napra kb 10 órás nézelődést terveztünk kifejezetten a sziget dél-nyugati és nyugati részén, lakásokat, apartmanokat és házakat néztünk meg .

Terveink között szerepelt ..

Portals Nous, Portals Vells, Cala des Mago, Port d’Andratx, Andratx, Calvià.

Mivel érkezésünkkor már sötét volt így a szigetből nem sokat láttunk és az éjszakánk sem sikerült túl jól, ezért őszintén szólva nem sok bizodalmunk volt a szigettel kapcsolatban. Szerencsére tévedtünk.  A szállodából kilépve nagyon jó idő volt 23-24 fok , napsütés és nagyon kevés ember.

Első állomásunk Andratx.

Ezt a várost azért látogattuk mert egy helyi ingatlanközvetítő szerint ez a sziget legcsaládbarátibb városa.

A kertekben citrom , lime, narancs és olajbogyó termett. Ami kilógott a kerítésen azt természertesen megkóstoltuk de a helyi piacon be is vásároltunk ezekból a csodákból. Az ízük fantasztikus , friss, nem az a hazai bolti.

A város főtere nagyon pici, gyerekek fociznak. Keskeny pici utcák és egy óriási templom. A boltokban mindenki beszél angolul.

Ami még feltünő volt ,hogy rengeteg a művészeti, kézműves bolt. Kerámia, festmények, lakberendezési dolgok. Helyi alapanyagokból készült csodák, főként a szigeten lakó Német művészek termékei. Ismételten gondot okozott a parkolás de ez Mediterrán sajátosság.

Dél környékén tovább indultunk Port d’Andratx irányába. A kis tengerparti település a kikötőről és a művészeti galériákról híres.

Rengeteg kis , szűk utcában könnyű eljutni a partra.  A parton hozzánk csapódott egy labrador kutyus akivel sikerült egy jót játszani. A tengerpart itt elég kicsi és a sok hajó miatt nem ajánlom a fürdést de az éttermek fantasztikusak és megfizethetőek ( sok esetben olcsóbbak mint Magyarországon ) .

Helyi zenészek jazz-t játszanak az utcán és sok a club és disco.  Ebéd után 2-3 körül elindultunk Portals Vells irányába ami gazdagok és híresek egyik fő célpontja de mielőtt oda értünk volna megálltunk egy kicsit pihenni Cala des Mago partjánál.

Ez egy varázslatos öböl , szerintem Európában még nem láttunk szebbet. A fényképek készítésével majd egy órát töltöttünk. Amikor ezt a partszakaszt megláttuk úgy döntöttünk, hogy nem sznobozunk Portls Vellsben, hanem maradunk itt egy picit.

Két pici öböl található itt, a parkoló elég meredek de legalább van és meg is lehet állni. A nagyobbik parton van egy pici kávézó és rengeteg árnyék . A másik oldal egy jóval kisseb part , csendesebb és Naturista ( ruha nélküli ) .

A vízben kergettük a medúzákat majd ők minket. A helyi fürdőzők nagyon jó fejek és rutinosak voltak mert volt náluk krém medúza csípésre 🙂  Erről a két partról kissebb túra útvonalak vezetnek Portals Vells irányába ahová már nem indultunk tovább mert sikerült kipróbálnunk a helyi söröket, imádtuk ezt a napot.

A fürdőzés után elindultunk a szálloda irányába és sikerült is odaérni vacsorára. A vacsora 10-15 különböző fantasztikus  étel , a legjobb italok . Kis adagokban de sikerült mindent kipróbálni és természetesen a tengeri hal ételek ízlettek a legjobban . A vacsora után úgy döntöttünk , hogy végig járjuk gyalogosan a szálloda környékét és bulizunk egy kicsit. Holnap folytatás a sziget nyugati-délnyugati részén.